Γλώσσα - Λογοτεχνία



Συσκευές

Στην ενότητα αυτή:
Με αφορμή το ποίημα: Λιλιπούπολη
  • ακούσαμε το τραγούδι: Ο Σιδερομάσας



https://drive.google.com/file/d/0B08wdkLBabocM1Rxd0dHN0xza1E/view?usp=sharing


  • με τη βοήθεια του Γουέμπι επισκεφθήκαμε ασφαλείς για τα παιδιά ιστοσελίδες που προτείνονται στο σχολικό εγχειρίδιο
(κάνοντας κλικ πάνω στις εικόνες μπορείτε να επισκεφθείτε ξανά τις συγκεκριμένες ιστοσελίδες)








Η ζωή έξω από την πόλη

Στην ενότητα αυτή:
Με αφρομή το ποίημα: Το σκιάχτρο
  • είδαμε ταινία κινουμένων σχεδίων με τίτλο: Ο θρύλος του σκιάχτρου

  • συζητήσαμε για το σκιάχτρο στο βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά


  • παρακολουθήσαμε ολιγόλεπτο βίντεο για την καταστροφή στις καλλιέργειες αγροτών της περιοχής του Έβρου μετά τις πρόσφατες πλημμύρες
 

  • μάθαμε τι είναι τα επιχειρηματολογικά κείμενα
  • επισκεφθήκαμε την ιστοσελίδα του ψηφιακού σχολείου όπου οι μαθητές μπορούν να μεταβούν σε σχετική εφαρμογή και να γράψουν διάφορα είδη κειμένων 
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-F102/416/2795,10582/extras/tools-applications/room2.html


  • μάθαμε τι είναι το jukebox 
Το jukebox είναι μια ημιαυτόματη συσκευή αναπαραγωγής μουσικής, η οποία λειτουργεί συνήθως με κέρματα και μπορεί να παίξει επιλεγμένα τραγούδια (ή ολόκληρους δίσκους) από μία εσωτερική "βιβλιοθήκη" δίσκων. Ένα συνηθισμένο jukebox είναι αρκετά μεγάλο με στρογγυλό το πάνω μέρος και έχει χρωματιστό φωτισμό στα πλαϊνά του που φτάνει μέχρι το πάνω του μέρος. Το κλασικό jukebox έχει κουμπιά με γράμματα και αριθμούς τα οποία όταν συνδυάζονται χρησιμοποιούνται ώστε να βρεθεί ένα συγκεκριμένο τραγούδι από κάποιο δίσκο.(πηγή: Βικιπαίδεια)
https://84e1da5dca3883377d98705d48b16678be97acf4.googledrive.com/host/0BwPxbYwfnRMcRjZvWVVESklYdzQ/index.html
Κλικ στην εικόνα για να παίξει το jukebox (Πηγή:8ο Δ. Σχ. Νάουσας)

  • μάθαμε για την κυριολεξία και τη μεταφορά
 









  • θαυμάσαμε πίνακες ζωγραφικής για το θερισμό και τον αλωνισμό


  • ακούσαμε το τραγούδι "Κάτω στης Μαργαρίτας τ' αλωνάκι"



Η ζωή σε άλλους τόπους
  • οι μαθητές ενημερώθηκαν για τους αυτόχθονες λαούς και ανέλαβαν να ετοιμάσουν ένα μικρό αφιέρωμα σ' αυτούς αναζητώντας πληροφορίες στο διαδίκτυο
-Η Μαριλένα μας ενημέρωσε για τους Αβορίγινες

Αβορίγινες from kougiou

-Για τους Αβορίγινες μας μίλησαν, επίσης, η Κωνσταντίνα Μ., ο Μίμης και η Μαριλένα

 

-Η Χριστίνα για τους Εσκιμώους 
 
 -Η Κωνσταντίνα Κ. για τη Λαπωνία
 

-Για τους Λάπωνες μας μίλησε και η Χριστίνα

-Για τους Ιθαγενείς της Αφρικής μας πληροφόρησαν ο Μίμης και ο Δημήτρης
 
-Η Ελισάβετ μας μίλησε για τους Ιθαγενείς Μασάι της Ανατολικής Αφρικής
 

-Η Μαριτίνα μας ενημέρωσε για τους ιθαγενείς της Κεντρικής Αφρικής

     
-Η Φλωρεντία παρουσίασε φυλές και αυτόχθονες λαούς από την Αμερική


-Η Μάρω και η Ευγενία, τέλος, μας μίλησαν για αυτόχθονες λαούς της Ασίας
 
     
     
  • με αφορμή το τελευταίο μάθημα σχετικά με τις θρησκείες που υπάρχουν στον κόσμο, οι μαθητές περιηγήθηκαν στο διαδίκτυο και χρησιμοποιώντας ως βασική πηγή τη διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια Wikipedia ετοίμασαν σχετικές παρουσιάσεις:
- ο Ηλίας για το Χριστιανισμό

 -η Φλωρεντία για το Σιχισμό και το Βουδισμό


Βουδισμός from kougiou

-Η Μαριλένα και η Κωνσταντίνα Κ. για τον Ιουδαϊσμό

  -Η Ελισάβετ για το Ισλάμ 

Ισλάμ from kougiou

-Η Μαριτίνα για τον Ινδουισμό


  •  το διαδίκτυο αποτέλεσε επίσης πηγή των πληροφοριών που συνέλεξαν για να παρουσιάσουν ναούς ανά τον κόσμο
-Η Μαριλένα παρουσίασε την αρμένικη εκκλησία 


-Η Φλωρεντία την καθολική εκκλησία
 


-Η Μαρία-Νεφέλη την εκκλησία Duomo στο Μιλάνο 

Duomo from kougiou

-Η Ιωάννα την εκκλησία Sacre coeur στο Παρίσι
 
'

Διατροφή

 Στην ενότητα αυτή:
  • διαβάσαμε την "Πολύ λαίμαργη φάλαινα που έφαγε όλη τη θάλασσα
Μπορείτε να διαβάσετε τον "Ωραίο Δαρείο" της Σοφίας Δαραμπούκα όπου περιγράφεται το πάθημα μιας λαίμαργης γάτας 
 Πηγή: Ψηφιακό σχολείο (Διαδραστικά σχολικά βιβλία)

Μπορείτε ακόμη να ακούσετε "Πώς να καταβροχθίσετε ένα ουράνιο τόξο" της Γιολάντας Τσιαμπόκαλη
 Πηγή: Ψηφιακό σχολείο (Διαδραστικά σχολικά βιβλία)
http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-F102/416/2792,10579/unit=179


  • Παρασκευάσαμε πολύ νόστιμα τρουφάκια με τη συνταγή που μας έφερε η Φλωρεντία
  • Σκηνοθετήσαμε και παίξαμε τις δικές μας διαφημίσεις προϊόντων
  • Ερευνήσαμε στο διαδίκτυο και συλλέξαμε πληροφορίες για τα είδη των τροφίμων που τρώνε άλλοι λαοί και κατά κύριο λόγο οι γείτονές μας στην Ευρώπη.  
 

Κατοικία
Στην ενότητα αυτή:
  • με αφορμή το κείμενο "Το σπίτι του Καβάφη"
https://docs.google.com/file/d/0B08wdkLBabocalR5dW1WX1owMm8/edit

 Μάθαμε:
Γράψαμε μικρές περιγραφές για διάφορα κτίσματα.

Συγκεντρώσαμε πληροφορίες και ετοιμάσαμε παρουσιάσεις για τις ονομασίες των οδών στις οποίες μένουμε.



  • Ποιες είναι οι συντομογραφίες και τα αρκτικόλεξα














Ταξίδια, τόποι, μεταφορικά μέσα

Στην ενότητα αυτή: 

http://linoit.com/users/Angeliki23/canvases/%CF%87%CF%81%CF%8C%CE%BD%CE%BF%CF%82



Μάθαμε:




Διαβάσαμε επίσης το βιβλίο του Ιουλίου Βερν: Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες
  
http://www.24grammata.com/wp-content/uploads/2010/12/vern-o-gyros-tou-kosmou-se-80-meres.pdf













και μάθαμε:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου