Φυσική

 Φωτοσύνθεση
Όπως όλοι οι ζωντανοί οργανισμοί, έτσι και τα φυτά χρειάζονται ενέργεια για την ανάπτυξή τους. Την ενέργεια αυτή την παίρνουν από την τροφή τους, την οποία συνθέτουν τα ίδια, σε αντίθεση με τα ζώα που την προσλαμβάνουν έτοιμη. Τρέφονται από το άμυλο που παρασκευάζουν στα φύλλα με τη λειτουργία της φωτοσύνθεσης




http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3137

 Πηγή: Ψηφιακό σχολείο (Διαδραστικά σχολικά βιβλία)


http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/1302
 Πηγή: Ψηφιακό σχολείο (Διαδραστικά σχολικά βιβλία)


Κι ένα τραγουδάκι για τη φωτοσύνθεση

Ηλεκτρομαγνητισμός
Ο άνθρωπος ασχολήθηκε με τα μαγνητικά φαινόμενα εδώ και χιλιάδες χρόνια, όταν παρατήρησε για πρώτη φορά φυσικούς μαγνήτες να έλκουν ορισμένα αντικείμενα. Χωρίς την παρουσία των μαγνητικών υλικών στη φύση και κυρίως δίχως την ερευνητική διάθεση όσων ασχολήθηκαν επίμονα και σε βάθος με το μαγνητισμό, ίσως σήμερα να μην μπορούσαμε να απολαμβάνουμε πολλά από τα αγαθά του σύγχρονου πολιτισμού.
Από τις μαγνητικές κάρτες και τα διακοσμητικά μαγνητάκια ώς τις πυξίδες και τους μαγνητικούς τομογράφους, οι εφαρμογές των μαγνητών μοιάζουν να μην έχουν τέλος. 

  

Κυκλοφορικό σύστημα

Ξεκινά να «χτυπά», πριν ακόμη γεννηθούμε. Αντλεί αίμα ακούραστα σε όλη μας τη ζωή. «Χτυπά» περισσότερες από εκατό χιλιάδες φορές τη μέρα, άλλοτε πιο αργά κι άλλοτε πιο γρήγορα. Η καρδιά μας!
Η καρδιά είναι ένας μυς με μέγεθος περίπου όσο η γροθιά ενός ανθρώπου. Λειτουργεί ως αντλία χάρη στην οποία το αίμα κυκλοφορεί αδιάκοπα στον οργανισμό μας. Χωρίζεται σε τέσσερα μέρη. Τα δύο επάνω ονομάζονται κόλποι και τα δύο κάτω κοιλίες. Οι κόλποι επικοινωνούν με τις κοιλίες με τις βαλβίδες, που επιτρέπουν τη ροή του αίματος μόνο από τους κόλπους προς τις κοιλίες

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν η.... καρδιά!!

   

Η Φλωρεντία ερεύνησε σε βιβλία και ετοίμασε την ακόλουθη παρουσίαση για το κυκλοφορικό σύστημα.


Ο ρυθμός της καρδιάς
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL101/560/3669,15935/

Πηγή: Ψηφιακό σχολείο (Διαδραστικά σχολικά βιβλία)

Ο καρδιακός παλμός
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL101/560/3669,15935/

Πηγή: Ψηφιακό σχολείο (Διαδραστικά σχολικά βιβλία)

Καρδιογράφημα
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL101/560/3669,15935/

Πηγή: Ψηφιακό σχολείο (Διαδραστικά σχολικά βιβλία)

Η καρδιά αντλεί αδιάκοπα αίμα, το οποίο φτάνει σε όλα τα μέρη του σώματός μας λόγω της πίεσης που δημιουργείται από την καρδιά. Το αίμα είναι πολύτιμο για τον οργανισμό. Συμβάλλει στην προστασία από τα μικρόβια, μεταφέρει οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά απαραίτητα για τη λειτουργία του οργανισμού μας αλλά και διοξείδιο του άνθρακα και άλλες βλαβερές ουσίες, που αποβάλλονται από το σώμα μας.

Άλλη μια παρουσίαση από τη Φλωρεντία για το αίμα

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL101/560/3669,15935/
Πηγή: Ψηφιακό σχολείο (Διαδραστικά σχολικά βιβλία)


Αναπνευστικό Σύστημα
Η αναπνοή

Η αναπνοή είναι μία από τις βασικότερες λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού. Όπως όλοι οι οργανισμοί, έτσι και ο άνθρωπος χρειάζεται οξυγόνο, για να ζήσει. Με κάθε αναπνοή εισπνέουμε αέρα, εφοδιάζοντας τον οργανισμό μας με το απαραίτητο οξυγόνο, ενώ ταυτόχρονα με κάθε εκπνοή μας αποβάλλουμε διοξείδιο του άνθρακα στο περιβάλλον. Χωρίς να αναπνέουμε, δεν μπορούμε να αντέξουμε περισσότερο από μερικά δευτερόλεπτα.

Η Φλωρεντία ερεύνησε σε βιβλία και ετοίμασε την ακόλουθη παρουσίαση για το αναπνευστικό σύστημα.
 αναπνευστικό
View more presentations or Upload your own.
Προσαρμογή των ζώων στο φυσικό τους περιβάλλον
Ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στο φυσικό περιβάλλον είναι και τα χαρακτηριστικά των ζώων που τα βοηθούν να προσαρμόζονται σε αυτό και να επιβιώνουν. Κάποια ζώα έχουν χρώμα που ταιριάζει με αυτό του περιβάλλοντος, έτσι ώστε να μη γίνονται εύκολα αντιληπτά από τους εχθρούς τους. Τα ψάρια και τα πουλιά έχουν σχήμα τέτοιο, ώστε η αντίσταση από το νερό και τον αέρα, αντίστοιχα, να είναι μικρή. Κάποια ζώα, τέλος, προσαρμόζονται στο περιβάλλον χάρη στην ιδιαίτερη συμπεριφορά τους.
 Κάνοντας κλικ πάνω στην εικόνα θα μεταφερθείτε σε εφαρμογή του ψηφιακού σχολείου για να δείτε 10+1παραδείγματα προσαρμογής των ζώων στο περιβάλλον.

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL101/560/3669,15932/


Ζώα
Τα διαφορετικά είδη της πανίδας είναι αναρίθμητα. Για να μπορούμε να μελετήσουμε καλύτερα τα ζώα, τα χωρίζουμε σε κατηγορίες ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους. Η γενική ταξινόμηση των ζώων γίνεται με βάση το αν τα ζώα έχουν ή όχι σπονδυλική στήλη. Τα ζώα που έχουν σπονδυλική στήλη ονομάζονται σπονδυλωτά, ενώ εκείνα που δεν έχουν, ασπόνδυλα.

Κάνοντας κλικ πάνω στην εικόνα θα μεταφερθείτε σε εφαρμογή του ψηφιακού σχολείου για να μάθετε περισσότερα σχετικά τις ομάδες των ασπόνδυλων.

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL101/560/3669,15932/

Πατώντας πάνω στην εικόνα θα μεταφερθείτε σε εφαρμογή του ψηφιακού σχολείου για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα αρθρόποδα.

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL101/560/3669,15932/


Κάνοντας κλικ πάνω στην εικόνα θα μεταφερθείτε σε εφαρμογή του ψηφιακού σχολείου για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα αμφίβια και το βάτραχο.

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL101/560/3669,15932/

Σε καμία άλλη ομάδα δε συναντώνται τόσο διαφορετικά χαρακτηριστικά, όσο στα θηλαστικά.

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να μεταφερθείτε σε εφαρμογή του ψηφιακού σχολείου και να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα θηλαστικά

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL101/560/3669,15932/


Πηγές ή αποθήκες ενέργειας

Τις πληροφορίες επιμελήθηκαν οι μαθήτριες της Στ2 : Μαριλένα, Φλωρεντία, Ευγενία, Μαριτίνα










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου